Postare prezentată

marți, 23 februarie 2016

Fiul lui Harpalete e antrenor de jiu-jitsu




                 Tudor Mihăiţă este un personaj aparte în lumea artelor marţiale din România. Nu pentru că este fiul celebrului actor George Mihăiţă ci pentru că s-a apucat de arte marţiale efectiv peste noapte iar acum, după 12 ani petrecuţi în sală, este unul dintre cei mai apreciaţi antrenori de brazilian jiu-jitsu şi de MMA din România. De regulă, ca să ajungi să faci performanţă într-un sport te apuci de el din copilărie, fie pentru că ţi-a căzut cu tronc, şi atunci te visezi zi şi noapte Ronaldo, Messi, Mayweather, LeBron James sau Michael Schumacher, fie pentru că ai fost îndrumat către sportul cu pricina de părinţi, fraţi sau prieteni. Ei bine, Tudor Mihăiţă nu se încadrează în nici unul dintre aceste tipare. În şcoala generală a bătut mingea cu convingere la clubul Pionierul unde juca fundaş dreapta. În liceu a dat poarta pe coş şi a jucat baschet vreo 4 ani. A fost coordonator de joc la Steaua dar, cum altele erau priorităţile, la terminarea liceului şi-a luat la revedere şi de la baschet. Cu marea sa dragoste, bjj-ul, s-a întâlnit în 2003 şi de atunci sunt nedespărţiţi. Iesit din comun este faptul că Tudor s-a apucat de arte marţiale la 26 de ani !

Tudor Mihaita
 “Până în 2003 nu aveam absolut nici o treabă cu artele marţiale. Nu urmărisem anterior nici un eveniment de tipul ăsta, nu ştiam cu ce se manancă, eram total pe dinafară. În anul de graţie 2003 însă, au început să-mi atragă atenţia galele de MMA. Mai găseam câte ceva întâmplător pe net, mai trăgeam cu ochiul la televizor, una peste alta MMA-ul îmi stârnise un oarecare interes. Întâmplarea a făcut ca la sala unde făceam mişcare să dau peste amicul Ciprian care ştia cu ce se mănâncă fenomenul. Mi-a pasat o casetă video cu UFC 2 unde l-am descoperit cu uimire pe Royce Gracie. Omul a câştigat competiţia luptând în 4 meciuri cu 4 adversari diferiţi, căci pe vremea aia formatul UFC era altul. Am rămas siderat de felul în care le înnoda mâinile şi picioarele adversarilor, mi se părea ireal ce poate să facă. Ciprian, cunoscător al fenomenului, mi-a explicat apoi că Royce Gracie îşi foloseşte foarte mult tehnica şi nu forţa. Royce Gracie m-a fascinat atât de tare încât, aflând că ţine un seminar de brazilian jiu-jitsu la Milano, m-am urcat în primul avion şi am luat parte la curs. Am băgat la cap mai multe tehnici de autoapărare iar apoi am început să mă instruiesc din cărţi, reviste şi de pe net. Repetam diverse procedee dând de pământ în special cu văru-meu şi dacă îmi aduc bine aminte chiar şi tu mi-ai fost partener de antrenament aşa că mă pot lauda că am exersat până şi pe unicul ring announcer din Romania ! Apoi, de fiecare dată când călătoream în străinatate îmi aranjam ploile în aşa fel încât să particip şi la câte un curs sau seminar de bjj. Fără exagerare, îţi spun cu mâna pe inimă că în proporţie de 90% sunt propria mea creaţie. Prin 2004  mi-am deschis o cămăruţă pentru antrenamente. Le-am explicat oamenilor că nu-s instructor dar dacă sunt pasionaţi îi invit să vină ca să încercăm să lucrăm împreună. Au venit vreo 10-12 inşi şi încet, încet am început să ne punem pe picioare. Ne-am mutat într-o sală mai mare şi am început să mergem la competiţii. În 2005, până şi spre surpriza mea, am luat un bronz la openul de bjj al Ungariei. Normal că succesul ăsta m-a impulsionat şi mai tare aşa că din 2006 am început să mă antrenez cu Eddie Kone, care are propriul club de bjj la Londra şi care a pregătit în diverse perioade nume grele din lumea MMA-ului precum Anderson Silva, Paul Daley sau Renato Babalu Sobral. Prin Eddie Kone l-am cunoscut pe Royler Gracie care a şi ţinut câteva seminarii de bjj în România iar ulterior, după mai multe etape de evaluare, mi-a acordat, în 2012, centura neagră”.

                                                    O pasiune Absoluto

 Bjj-ul s-a dovedit a fi o pasiune absolută pentru Tudor Mihăiţă. Patima sa pentru acest sport s-a concretizat prin înfiinţarea clubului Absoluto. Din 2005 până astăzi, sportivii de la Absoluto au adunat 1255 de medalii interne şi internaţionale, 9 titluri mondiale în brazilian jiu-jitsu, în kempo şi în jiu-jitsu tradiţional şi 15 titluri europene. Baieţii şi fetele lui Tudor Mihăiţă participă în întreceri de MMA atât la amatori cât şi la profesionişti. Printre luptătorii cunoscuţi care se pregătesc la Absoluto se numără Ion Pascu, Ciprian Chiru, Ionuţ Atodiresei, Mike Brightmon şi Dinu Bucaleţ. Totodată, se antrenează ori s-au antrenat la Absoluto de-a lungul timpului, Alexandru Lungu, Ciprian Sora, Daniel Ghiţă sau Marian Rusu. Palmaresul luptătorilor de MMA de la Absoluto era in toamna 2015 de 46 de victorii şi 11 înfrângeri. 


Teatrul de Comedie prezintă în premieră naţională BJJ Nomad !

Nu foarte multă lume ştie că Tudor Mihăiţă, omul care instruieşte sârguincios zeci de practicanţi de bjj şi MMA, este fiul lui George Mihăiţă, directorul Teatrului de Comedie din Bucureşti. Tudor n-a făcut niciodată un secret din asta dar nici nu s-a bătut cu pumnul în piept că e băiatul lui tata, chiar dacă ar fi avut suficiente motive s-o facă. Fiecare şi-a văzut de scena sa. George Mihăiţă este un reper de neuitat în teatrul şi în cinematografia din România interpretând zeci de roluri memorabile precum Vuică din Reconstituirea, Harpalete din BD în acţiune, Peneş Curcanul din Pentru Patrie, Trofimov din Livada cu vişini sau boxerul Narcis Pasăre din Clinica. Spaţiul alocat acestui material este mult prea mic pentru a cuprinde rolurile interpretate de-a lungul timpului de acest actor uriaş. De partea cealaltă, Tudor Mihăiţă şi-a jucat cu dăruire, devotament şi discreţie rolul său, fie de sportiv, fie de antrenor. Câţiva ani la rând George Mihăiţă nici măcar nu a ştiut că fiul său face performanţă în bjj. “Tata a aflat despre pasiunea mea după câţiva ani. Mă asculta comentând o gală la ProTv când l-a auzit pe colegul de comentariu, Costi Prună, amintind că am câştigat medalia de bronz la openul Ungariei. Imediat ce am încheiat comentariul m-a sunat ca să afle de când mă ocup de treaba asta. De văzut, nu prea m-a văzut concurând căci eu am participat la competiţii mai mult pe afară. Prin 2006 a venit, împreună cu fraţii mei care pe atunci aveau 9, respectiv 10 ani, să asiste la Cupa României de bjj pe care o organizez. Cum a intrat în sală a fost martor la o strangulare. A rămas şocat, ba chiar a intrat în panică. L-am liniştit destul de greu iar în cele din urmă a inţeles despre ce-i vorba. În ziua de astăzi se uită cu plăcere la televizor la tot soiul de gale de MMA. Ba in 2015 chiar mi-a pus la dispoziţie scena Teatrului de Comedie pentru un sparing de bjj. Venise la Bucureşti un regizor bulgar care realiza o serie de documentare prin toată lumea despre săli şi cluburi de brazilian jiu-jitsu iar din România ne-a ales pe noi. Am aranjat cu tata să transformăm pentru câteva ore scena teatrului în sală de antrenament. Am filmat acolo diverse tehnici de bjj şi am organizat un sparring la care a participat Camil Moldoveanu, cel mai titrat sportiv de la Absoluto, cu 3 titluri mondiale şi 6 europene. Tata a fost foarte mândru să participe la filmări iar la final, intervievat de echipa de filmare, a spus o chestie care m-a dat pe spate :<Ca director al Teatrului de Comedie mi-aş dori să am, în special la nivel internaţional, rezultatele pe care le are fiul meu ca sportiv şi antrenor !>”